dissabte, 6 d’octubre de 2007

Tornem pel Centre

Última entrada de les vacances, veient que les previsions pel Nord no són gaire bones decidim tornar pel Centre d'Espanya.

Primera parada Ávila, anem a la escola de La Albujea on intentem fer la via Maneras de Vivir (6a+,5+.5+,3).

Via de placa, on per començar ja ens costa molt de trobar l'inici de la via i en el pas de sostre hem de tirar de cinta ja que no veiem com fer el pas. Un segon llarg equipat amb assegurances força allunyades i s'acaben els seguros o sigui que rapelem.


Voliem anar a Villarejo, però després de veure les ressenyes al bar del poble preferim deixar-ho per quan dominem més el tema d'equipar.

Per això aprofitem per anar a veure Navalosa, després d'unes voltes per el poble trobem un sector a la part dreta de darrera el poble.

Després de donar un parell de voltes trobem els blocs i aprofitem per enfilar-nos.



Després d'anar a veure el circ de Gredos anem cap a la Pedriza, concretament a les Placas del Halcón i fem la via Pequeño y tumbado Big Wall (5/4+/4/6b+/4).

A part del 6b+ pasos amb canto mínim, els altres llargs són per disfrutar. A l'acabar ens va passar de tot, primer comença a ploure i quan estàvem rapelant ja a la última reunió, se'ns enganxa una de les dues cordes dobles i hem de tornar a pujar i baixar per la canal de la dreta.

Per acabar la zona centre anem al Pico de la miel, on pretenem escalar la via José Andrés (5+,5+,6a,4+), no ens va agradar el lloc ja que està al costat de una carretera principal. Els primers llargs estan molt bruts i el llarg de 6a és dificil de seguir per el gran número de vies que hi ha.




Les vacances s'acaben i de tornada passem per Aragó, una visita a Albarracín (on segur que tornarem!!!) i anem a escalar a les Roques del Masmut, la part aragonesa dels ports de Besseit.

La via escollida és la Tururú (6a+,6b,5+,4+). Ens costa trobar l'inici de la via, i sobretot notem el temps que fa que no fem vies de canto. En el segon llarg hi ha un pas que se'ns atravesa i fem la reunió a la via de l'esquerra. Al tercer llarg, arribant a la reunió, no es veia cap seguro i se'm va trencar un canto gran, cosa que fa que saqui uns bons metres i em doni contra una repisa. Després d'un rescat de película espanyola (bombers, ambulàncies,gent del poble i polícia local a l'estil torrente), radiografies i molta sort em diuen que no m'he trencat res i que tinc prou amb repòs com a recuperació. La veritat és que no ens crèiem la sort que havíem tingut després de la impresionant volada, però això va com va...

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola
Celebro que no et fessis mal.Nosaltres vem intentar la via i ens vem baixar una mica abans de R2 per alguns alejes amb possible repisa i per la roca no tant excelent com la pintaven.
Pere
onaclimb.com

Nosedeg ha dit...

Merci,

La veritat es que vam estar a punt d'abandonar al segon llarg, fins i tot vam estar apunt d'acabar per la via de l'esquerra.

Bé, al final com tothom em diu vaig tenir molta sort i ja estic quasi recuperat així que a veure si ens veiem escalant.

Anònim ha dit...

La via de l'esquerra emsembla que acaba com la tururú...
Mira una foto del segon llarg, abans que li saltés una presa a la Thais
http://www.onaclimb.com/pbooks/fotos07/masmut_s.jpg
Fins una altre
Pere Forts

Anònim ha dit...

http://www.onaclimb.com/pbooks/fotos07/masmut.jpg

Nosedeg ha dit...

Després de la repisa que es veu adalt (arbret) em vaig trobar amb un pas que no em surtia i vam escapar-nos a una reunió a l'esquerra.

Vam continuar per la via de l'esquerra (que estava molt ben equipada) però vaig voler acabar la via i en una altre repisa vaig tornar a la dreta.
Però arribant a la reunió (encara que no la veia) i no trobava cap seguro vaig pujar a veure si la trobava i em vaig trobar volant.

La Eli em va veure caure i com em menjava la repisa.

Després de dies fent vies semi-equipades i amb uns "alejes" importants em va fer rabia fer-me mal a la via en teoria més ben equipada (roca força descomposta).